26 Şubat 2017 Pazar

HIDIR ASLAN TİP

HIDIR ASLAN'IN SON MEKTUBU
can abim
Uzun uzun yazacak değilim.Bu ana hep hazırdım.Son yolculuğum yaşamım kadar güzel olmalı. Üzülmek mi? Bunu hiç istemiyorum ca...nlarım.Büyük sözler etmeyi gereksiz buluyorum. Her şey yaşamımız kadar açık ve sade olmalı.
Yaşamak bir türküyse bunu,bu türküyü en güzel biçimiyle söylemeye çalıştım.Zafer şarkısının söylendiği günler de gelecek.Kısa da olsa onurlu yaşamanın yolunu seçtiğim için mutlu gidiyorum.İyi güzel şeyler uğruna yaşanıyorsa her şey, katlanılmayacak şey yoktur.Ölüm bile basitleşiyor.Anlamlıysa ölüm,yaşamak kadar güzeldir.
Şu mektubu yazarken bir yandan çay- sigara içiyorum.Ağır ağır.Tadına vara vara.Neşesiz değilim.Bir yandan yaşamımın filim şeridini toplamaya çalışıyorum kafamda.Kısacık zamanda bu anlık.Ama her şeyi baştan sona ayrıntılarıyla izlemek oldukça zor gibi.
Vasiyet yazmamı istemiştin.Acele etmemiştim ama buna zamanımız oldu işte.İyiden ,güzelden yana olun.Budur isteğim hepinizden.Tüm dostlarıma,dost yüreklilere sevginin sıcaklığını iletin. Utançsız,onurlu gidişimi.Üzülmek,acımak hiç kimseden beklemediğim şeydir.Bana yapılacak en büyük kötülük bu olur.İnsan acılarla da yaşamasını bilir,bilmeli.Güç de olsa.
Benim üzerimde büyük emekleriniz var.Ödenemeyecek kadar büyük.Senin ve ötekilerin.Siz emeğin tüm temsilcilerine,dünyadaki tüm emekçi,onurlu,güçlü insanlara layık olabilmenin yolunu seçtim.Yapabileceğim her şeyi yapmamış olsam da bu görevi yapacak olan yeni insanlar topraktan fışkırıyor.
Ailedeki bana düşen hakları sen ve aydın’a bırakıyorum.En yararlı biçimde kullanacağınıza inanıyorum.
Çok şey söylemek istiyorum ama zaman öyle kısıtlı ki, on dakikamız var. Üzülmeyin,acılara yenilmeyin, hayata karşı güçlü olun,yaşam budur.Seçilmesi gereken yaşam. Sultan’a sevgilerimi yolluyorum.Her birinize isim isim, ayrı ayrı yazamayacağım. Dostlara da. Bu hepsini karşılasın.
Yüreğimin tüm sevgisiyle,tüm onurlu güçlerimle seni,sizi hepinizi kucaklar doyasıya öperim.Güçlü olun. Başı dik olun. O güzel günlerde tekrar yanınızda olacağım.

Amcanız, kardeşiniz,dostunuz
Kardeşin HIDIR

Hiç yorum yok: